måndag 19 september 2011

Reunion

Snart är det äntligen slut på den sociala ökenvandring som kännetecknat tiden sedan hemkomst. Till helgen ska vi nämligen ha reunion med bussgänget och så vitt jag förstår så är 18 av 21 illaluktande resenärer anmälda och kommer att resa in från olika delar av landet (Skåne, Göteborg, Årsta..ja ni fattar själva)! Det ska bli så roligt att jag har lite svårt att andas normalt när jag tänker på det.
Upplägget är att gå ut med tjejmaffian på fredagkväll (det blir restaurang Chakula, afrikanskt på Pontonjärsgatan där jag ätit många fina antiloper genom åren), sleepover hos mig och sedan avfärd ut i skärgården lördag morgon där en av medresenärerna har ett stort hus. Där möter vi upp den mentalt friska delen av gruppen, dvs de som ska åka båt ut. De som inte faller under den kategorin ska enligt rykten paddla kajak ut till ön och navigera mellan isblock och sjölejon. För de som överlever den strapatsen blir det kräftkalas på kvällen och sedan ska vi alla försöka få upp liggunderlagen på hustaket så att vi kan sova tillsammans där. Nej, kanske inte, men jag räknar i alla fall med att få Rosa-feeling av att än en gång få uppleva den inte så ljuva Snarksymfonin i kombination med trängsel. Kanske något färre malariamyggor och inte så många flodhästvrål i bakgrunden, men det får man väl ta. Kanske kan vi hyra in någon statist-säl som kan grymta lite skräckinjagande och göra det otäckt att gå ut och kissa på natten.

Hoppas att det inte finns någon el där ute så att vi kan köra pannlampsracet igen. Det var mysigt.

1 kommentar:

  1. Som alltid sitter man med ett härligt fånigt flin på läpparna när man läser din blogg.
    /Nr 9

    SvaraRadera