fredag 22 juli 2011

Kommentarernas tio i topp

På allmän begäran (nej, såklart inte. Men ni får den ändå) har jag sammanställt en tio-i-top-lista över de vanligaste kommentarerna hittills på den har resan:
1) "-Kunde man spola?"
2) "-Haha, jag har inte duschat sen i torsdags!"
3) "-Vems byxor/tallrik/solcreme/kalsonger är det här?"
4) "-Jag får f-n inte upp det här j-a myggnätet!"
5) "-Hur är det med magen?"
6) "-Någon som vet vilken veckodag det är idag?"
7) "-Kolla, kolla mina fötter! Värsta smutsiga!!! "
8) "-Kan du flytta din fot lite så att jag får plats med mitt ansikte här också?"
9) "-Ska du sova ute eller inne och vem delar du madrass med (som i "dela madrass", inget annat)
10) "-Jag tänker ha samma linne som igår och i förrgår trots att det har varit 38 grader i bussen. Någon som har något att invända mot det?" (det ar det aldrig).

Ovanligaste kommentarerna:
1) "-Ånej, min mascara är slut!"
2) "-Ikväll tror jag att jag ska klä upp mig lite grand"
3) "-Jo,  självklart vet jag vad 175 000 Ugandapengar är i svenska kronor"
4) "-Vänta, låt mig kolla i min kalender"
5) "-Skyl dig när du byter om, otäcka karl/kvinna!"
6) "-Läste ni den där artikeln i DN idag?"
7) "-Shit. Stopp på blå linje. Igen"
8) "-Ni skulle sett vilken snabb service vi fick på det där stället!"
9) "-Nej, allt är i ordning och organiserat i min packning".
10) "-Jag längtar hem".



Frukostinteriör. Jag sitter som  fräsch nummer
 två från vänster ätandes tacosrester.

Bussdag. Kallhäng.

Framme hos chauffören satt de allra ballaste i gänget.
Lite tvärtom mot på högstadiet faktiskt.

7 kommentarer:

  1. hahahahahahaahahahah! Den kanske också borde vara med på 10 i topp så trevligt som ni verkar ha det. Sara

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska hålla fast vid dessa kommentarer och filosofi när du kommer hem till Svedala. Det gör säkert succé i din omgivning.
    /Eric

    SvaraRadera
  3. Att sluta duscha menar du? Mm. Det ligger i farans riktning. Men jag har inte sminkat mig pa tre veckor och det vore elakt mot min omgivning att fortsatta pa den inslagna vagen. Det handlar om respekt mot sina kollegor. /U

    SvaraRadera
  4. Ja herregud så träffande ... jag skrattar så tårarna rinner och du vet ju hur svårgråten jag e :) / Iris

    SvaraRadera
  5. Du är den svårgråtnaste jag vet Iris. Ibland händer det att du inte gråter på en hel dag, har jag hört. Men det är fortfarande obekräftade uppgifter.
    /U

    SvaraRadera
  6. Haha jag älskar den här Ulrika:-) /Lina

    SvaraRadera