fredag 29 juli 2011

Kommunikationsmiss

För någon vecka sedan när vi var i Lake Bunyonyi satt jag, Jenny, Sara och Iris och kallhängde lite på restaurangens veranda med en flaska av vad vi trodde var rosévin (men när det kom visade sig vara plommondessertvin. Men ändå. Det var ju mycket riktigt "mittemellan" rött och vitt som vi efterfrågat). En av de ugandiska servitörerna där hade rört sig runt oss ett tag och vi hade också pratat lite mer med honom (särskilt Iris som blev lite kär tror jag). Han kom i alla fall fram och presenterade sig när vi satt där. Han tog först mig i hand och sa "-My name is Bright". Varpå jag reflexmässigt och uppskattande svarade "-Good name!!!". Sedan gick han laget runt och alla presenterade sig. När han lite senare kom ut med den maten vi beställt ställde han ner min tallrik framför mig och sa glatt; "-And for you, Goodname!"
Vilket följaktligen självfallet efter det blev mitt Afrikanamn.
:-)

2 kommentarer:

  1. hahahahahah! Har ingen annan fyndigare kommentar än så. Nu ska jag gå och vattna dina blommor. Med is. Garanterat droppfritt. Grannen under är glad./Sara

    SvaraRadera
  2. Här har du en kompis, Good Name!

    http://mobil.aftonbladet.se/a/www/13411583

    /Eric

    SvaraRadera