torsdag 9 juni 2011

Starkaste säljargumenten för semesterresa

Vill gärna dela med mig av några små godbitar ut resebeskrivningen och av vad som måste vara de absolut hårdaste säljargumenten för att kränga en semesterresa till Rwanda/Uganda:
  • "Det är även ett intressant museum där vi kan ta del av information om folkmordet, om själva händelseförloppet, bakgrunden och konsekvenserna. Utöver minnescentret besöker vi även en kyrka utanför staden där tusentals människor miste livet. En mycket stark upplevelse".(I kid you not. Det här är på riktigt. Dag 1 och 2 av min resa).
  •  "I gränsstaden Goma får du möjlighet att känna av de problem som har härjat i området tidigare, t ex vulkanutbrottet år 2002 då lavan rann rakt igenom staden. Du får även en bild av problemen i Kongo när du ser alla hjälparbetare som har Goma som bas" (som jag förstår det är det här också på riktigt och ingår i semesterresan jag valt)

Det avgjorde saken. Alltså, jag vet ju inte vad ni värderar högst på er semester tio-i-top men jag tycker nog att jag utifrån nämnda punkter lyckats pricka in en ganska diger Feelgood resa. 

Bara vara.
Och då valde jag ändå bort en extra vecka i Etiopien som fanns som tillval. Kanske skulle man besöka något flyktingläger med svältande barn? Och jo, Etiopienveckan var ett verkligt alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar