torsdag 16 juni 2011

Marinerad HR-kvinna

Fick lite pengar tillbaka på skatten i år och började såklart genast fantisera om vad man skulle kunna göra för något trevligt för kosingen. Kanske en tur med en Personal Shopper (icke att förväxlas med en Personal Trainer eftersom jag inte i första hand ser döden som någon trevlig belöning)? Köpa 85 nya Pelargoner till balkongen (Tyvärr endast 58 st om de var Engelska dito. Tex Aristo Choco)? Bullemia loss ordentligt med 262 st påsar ostbågar (OLWs 130 g)? Icke-sa-Nicke. Allt det där låter i och för sig mycket lockande men sen tänkte jag;
"-Nej, vet du vad Ulrika, du ska baske mig ta och unna dig vaccinationssprutor/tabletter för hela rasket! Jaa, det ska jag". Sa jag. Och så gjorde jag det.
Följaktligen fanns ingen hejd på utsvävningarna där på Vaccindirekt och det slutade med att jag tog sprutorna mot Hepatit B (två stycken), Tyfoid, Gula febern, Hjärnhinneinflamation, Kolera, Turistdiarre, Stelkramp (gjorde svinont), Polio samt köpte Malariatabletter (med ett kilopris strax över det för heroin). Allt till det facila priset av drygt 4900 kr.
Och då dog Dr Livingstone ändå av dysenteri, så allt kan mycket väl vara förgäves ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar