tisdag 12 juli 2011

Gorillaprep

Nu ska jag sluta skriva och ga ut i solen. Vi har betalat for att komma in pa det har lyxhotellet och har darfor tillgang till bade pool, dusch (med vatten i) och toalett (med BADE spolanordning som fungerar och papper!!). Det kostade 3000 pengar. Det ar 30 kr. Det var det vart.
I morgon ska jag aka upp till en lodge uppe i djungeln och sova dar for att preparera mig for resans hojdpunkt: Gorilla trekkingen. Enligt rykten har alla Gorillafamiljer pa berget sma bebisar nu varav tva familjer har tvillingbebisar. Kanske dor jag av gullighetschock om jag far se dem. Hoppas.

11 kommentarer:

  1. Om du inte smugglar med minst en gorillabebis hem så förlåter jag dig aldrig. Tänk vad kul han och Spiggen skulle ha. Kompisar.

    SvaraRadera
  2. Det är helt underbart att läsa och vet du Ulle, du kommer att bli en fri själ med batik, fotsmycken, tidsoptimist, inga nojjor..kämpa inte emot det det går liksom inte. Afrika kommer att tränga in i varje por !

    Jag blir så avis att läsa om Afrika för det är så vackert :)Nästan så jag önskar att jag var med dig !!
    Massa kärlek till dig vännen :)
    Skoogen

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en gullighetschock, men det vore synd om du dog av den. Jag vill ju veta mer om din resa. Egoism, kallas det :-)

    SvaraRadera
  4. Skaka inte hand med gorillorna. De är starkare än vad de tror.
    /Eric

    SvaraRadera
  5. Äsch, jag menade inte att vara direkt anonym, men det blev så. Den andra Ulrika på jobbet är jag...

    SvaraRadera
  6. Läser dina fantastiska inlägg och drömmer mig bort till Afrika. Blir också glad över att kunna tolka det som att du trivs och mår bra. Du är tuffast i världen Ulrika! Och lite fånig! Men sluta för guds skull inte, fortsätt skriv så gör jag dig mentalt sällskap. Kram

    SvaraRadera
  7. Så kul att läsa dina inlägg, känns som att vara med i ett hörn på din resa. Imponerad av trångboddheten, då var våra tjejseglingar rena barnleken! Är på landet o ma o pa är på båtutflykt med bla dina föräldrar :) Puss o kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Kul med så många inlägg på en och samma gång, kändes som om jag hade bok att läsa några kapitel ur, häftigt.
    Kramisar Lena

    SvaraRadera
  9. Jag har otroligt svårt att förlika mig med dig på Rosa Bussarna MEN det säger mer om min inskränkthet än din. (Jag har intagit min default-känsla - avundsjuka - både på ditt mod och allt du får se.) Senast jag och du var ute i vildmarken så skrek du på fullt allvar: "Hjälp! Det är en grävling UNDER tältet" Jag förstod naturligtvis din oror iom att grävlingar är kända för att ta sig in under tält. Hum.. som sagt - grymt avundsjuk. /Marie

    SvaraRadera
  10. Om Afrika "kommer tränga in i varje por" och det innebär binnikemask, vill jag inte träffas när du kommer hem. Även om jag saknar dig lite då. Sara

    SvaraRadera
  11. Det VAR en grävling under tältet. Och det vet du också. /U

    SvaraRadera