söndag 3 juli 2011

Välkommen in!

För nytillkomna läsare (dvs alla, eftersom ingen haft adressen förrän nu):
Jag ska försöka uppdatera den här resabloggen så ofta som möjligt, men någon skriftlig garanti för internetuppkoppling verkar man inte kunna få från Ugandas konsulat. Sloppy place.
Jag gissar också att de gånger jag väl kommer att ha kontakt med det där internettet så lär uppkopplingen vara lite sådär skönt afrika-mañana-slö, så några foton kommer det nog inte förrän efteråt.

Och om jag inte har någon uppkoppling alls på hela resan så kan ni glömma bort att jag någonsin lurade hit er och slog på stortrumman på ett sådant förmätet sätt.
Ja, jösses. Allt kan hända.

Och i händelse av att jag inte kan skriva ett enda inlägg så kan ni egentligen lika gärna läsa om resan här:
Gorilladelen
http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=22 och Safari/Zanzibardelen http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=20

2 kommentarer:

  1. Tycker att du har en lite väl kolonial ton. Jag som är på resa i västra Sverige kan rapportera att internetuppkopplingen har sina brister även i denna del av världen./Anna T

    SvaraRadera
  2. Du har faktiskt rätt. Det finns ingen täckning hemma i mina föräldrars hus i Trollhättan heller. Kanske är bredbandsbolaget upptaget med att gräva kablar i Rwanda? Jag hoppas på det. /U

    SvaraRadera