tisdag 12 juli 2011

Personlig hygien... eller brist pa densamma

Duscharna har hittills bestatt av nagot slags droppande vattenflode (dar flode ar ett mycket starkt ord) ur en slang i taket. Sjalvklart iskallt. Den gangen (singularis) jag hittills duschat lag duschcreme och shampoo liksom kvar ovanpa hud och har efterat. Man blev liksom helt hal (vilket kan vara praktiskt iofs eftersom det ar sa trangt pa bussen). Men det har kommer att bli en smutsig historia, det star ganska klart redan nu. Jag skulle har vilja beratta lite om toaletterna, men jag vet inte om ni vill hora. Vi kan val saga som sa: man springer inte dit for att det ar kul. For det ar det ytterst sallan. Under bussfard (dar det saklart inte finns nagon toalett ombord) stannar man langst vagen och sa ar det ett dike for damernas behov till vanster och herrarnas till hoger. Har aldrig tidigare kissat med en sadan slaende vacker utsikt som igar nar vi stannade langst uppe pa bergskamen.

Vi har nastan lojligt perfekt vader dock- det ar varmt och soligt, men flaktar anda och det har varit perfekt varme inne i bussen (som saklart inte har aircon).

Dag tva borjade vi var resa upp i bergen och korde fran djupaste dalar till otroligt hoga toppar (2600 m) i en natur som ar gron, lummig och mycket bordig (gissar jag). Det har ar inte Afrika som man tanker sig med rod sand och oken. Det ar helt magiskt vackert. Kanske det vackraste stalle jag varit pa (och da bor jag anda i Hammarby Sjostad). Sa fort man stannar nagonstans, som vid tillfallet verkar helt ode, sa kommer det inom 2 minuter helt plotsligt, from out of the blue 30 nyfikna barn. Helst vill de ha pengar och saker saklart, men de gillar ocksa att gora kullerbyttor och diverse avancerade yogapositioner framfor kameran. Det ar sjalklart bade sorgligt och gulligt i nagonslags konstig kombination. Jag kampar mot kanslan av att kanna mig som vit kolinialherre som "matar djuren", om ni ursaktar utrycket. Det gar sadar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar