fredag 29 juli 2011

Ulrika - tuffast i världen. Or?

Jag har funderat lite över det här med att jag hela tiden här i bloggen tycks vilja framhålla vilka fräna och farliga saker jag utsätts för/utsätter mig själv för här i Afrika. Varför gör jag så? Det är ju skittöntigt. Tror jag kanske att alla runt omkring mig till vardags aktivt går runt och irriterar sig på att jag är en sådan fegis och verkar ha ett sådant ospännande liv att jag hela tiden måste framhäva mig själv och mitt farliga liv på det här viset? Eller kan det vara så att jag själv faktiskt tycker just det och försöker övertyga mig själv om motsatsen? Oavsett vilket så är det ganska tröttsamt.
Trots detta kan jag inte lova att sluta.

6 kommentarer:

  1. Som alltid går det ju att göra en djup psykologisk tolkning av ditt beteende, i termer av självdestruktivitet och dödsdrift. Men en fördel med den dispositionen är i vilket fall som helst att man får en frän och häftig approach på köpet, och dessutom får man ett bra mycket roligare liv än om man lider av torgskräck och klaustrofobi...
    Se bara till att ta hand om dig och kom hem i ett stycke.

    SvaraRadera
  2. Äsch, skärp dig. Jag har fått massor av gratis samtalsämnen på fikorna på jobbet- "vill ni (tjejerna på lön) veta nu vad min kompis som är i Afrika har gjort den HÄR gången?!??!?" Det vill dom. Vad ska vi prata om menar du om du slutar? /Sara

    SvaraRadera
  3. Jag gor allt for tjejerna pa lon, det vet du Sara. Tack for valsignelsen och ursakten. Det betyder att jag fortsatter alltsa.

    SvaraRadera
  4. Ärligt talat så blir jag illamående när jag läser om de flesta av din bedrifter... När jag läste om flottfärden så kände jag spänning i käkarna, magen knöt ihop sig, lätt panikkänsla spred sig i kroppen. Inombords skrek jag "JAG VÅGAR INTE! JAG VÅGAR INTE! JAG VILL INTE!!!" I min värld är du absolut tuffast i världen!!! Och jag önskar verkligen att jag vågade lika mycket som du. (Själv är jag jag ju rädd för att gå till jobbet, så jag antar att jag har en bit kvar.) Fortsätt skriva om dina äventyr: Det gör mitt liv så mycket mer spännande och utmanande i och med att jag sitter hemma och med mitt nervösa illamående och min ångest blir lite, lite delaktig i äventyren. /Marie

    SvaraRadera
  5. äh, detta är inte lika våghalsigt som att flyga Aeoroflot. Så det så!
    /Eric

    SvaraRadera
  6. @Marie: Om du vill (och har rad) kan jag halla en ballhetskurs till hosten nar jag kommer hem?
    @Eric: I och med ditt Aeroflotavantyr ar du overkvalificerad, ja.

    SvaraRadera