lördag 16 juli 2011

Sista gorillastoryn

Oj. Jag har ju glömt att berätta gorillahistora nr två! I ungefär ett dygn fick jag tro att jag var den ballaste av alla efter min gorillaattack (eller gorillans attack på mig snarare...). Tills jag hörde vad som hänt i den andra gruppen. Jag hörde ju efter det som hände mig att det där inte var så farligt och att han bara ville markera lite. I den andra gruppen hade de varit uppe hos Gorillorna, avslutat timmen och promenerat ner till sina ryggsäckar i ca 10 minuter. De satt och åt sina kex och choklad när min resekompis Iris liksom hör hur det låter bakom dem. Uppe i vegitationen alltså. Och en sekund senare så ser hon en gigantisk silverrygg rusa fram alldeles bredvid henne och förbi henne. Gorillan ser en kvinna lite längre fram och liksom på vägen så grabbar han tag i hennes tröja och släpar med henne upp i skogen ca 20 meter. Där släpper han henne. Hon ligger orörlig en stund, men reser sig sedan och skriker med armarna i vädret "-I´m ALIVE!!!!". Hon hade en tuff reva i byxorna, men blev inte skadad annars. Förutom mentalt får man anta. Jag hade lämnat in för gott efter ett sådant äventyr.
Den här silverbacken hade alltså följt efter gruppen hela vägen ner i smyg och sedan attackerat. Lite som en galen stalker. Snart kommer han säkert börja ringa flåssamtal nattetid också. De är helt gränslösa de där gorillorna, alltså.

7 kommentarer:

  1. Han ville väl ta sig en extra fru? Sara

    SvaraRadera
  2. Kanske ett tecken på att svenska kvinnor är riktiga Alfa-kvinnor:-) Alfahannarna känner sig lite hotade?? Spännande berättelser AlfaUllis!

    SvaraRadera
  3. Önsketänkande Ulrika!

    /lena

    SvaraRadera
  4. Jisses. Precis som stalkerormarna vi pratade länge och väl om. Afrika. Helt galet.

    SvaraRadera
  5. Mitt liv har helt klart blivit så mycket mer spännande sedan jag började läsa vad du skriver. Övervägde på fullt allvar att berätta om din gorillaattack för en vilt främmande ap-matar/djurskötare på Kolmården. (Jag är otroligt glad att jag har en viss självkontroll kvar...)Tanken har även slagit mig att man kanske skulle ta en tur med bussarna... hum, vi får prata mer om det då du kommer hem. /marie

    SvaraRadera
  6. En stilla undran bara. Frånsett pälsen, och kanske eventuellt musklerna, är det någon skillnad mellan herr gorilla och de män du brukar umgås med? Det skulle väl i så fall vara att herr gorilla har en mera öppenhjärtig och ärlig approach... Man vet vad man får liksom...

    SvaraRadera
  7. Svar till anonym: Jag forstar din poang och till vissa delar har du ratt. Men alltsa, jag har lite problem med personer med for haftiga humorsvangningar sa jag tror anda att jag hoppar over.

    SvaraRadera