onsdag 26 oktober 2011

Välkommen till min reseberättelse!

Välkomna in till min sida som inte i första hand är en blogg utan en reseberättelse i bloggform. Vissa har hittat hit själva, vissa har blivit länkade från någon annan blogg och vissa är mina kollegor som är hittjatade.
För er som är ovana vid formatet som sådant, så är mitt tips att läsa bloggen från början, dvs börja med de äldsta inläggen, för att hänga med.

I somras åkte jag alltså runt i Afrika 6 veckor med Rosa Bussarna och det var något av det bästa jag gjort. Vi var ett gäng ett gäng svenskar (ca 45 st i två bussar) som reste i, bodde på, lagade mat utanför och trängdes på taket på två knallrosa bussar. På det sättet skumpade vi (och då menar jag verkligen skumpade. Så mycket att man lyfte från sätet pga dåliga vägar) genom Rwanda, Uganda, Kenya och Tanzania och avslutade på Zanzibar. 
Jag ska snart få in en slutkläm på bloggen här också, någon slags sammanfattning, men tills dess får ni hålla tillgodo med det som finns.

Uppkopplingen under resan var bitvis mycket knackig och inläggen är skrivna snabbt och är väldigt oredigerade.
Kommentarer är alltid välkomna!

/Ulrika

1 kommentar:

  1. Har rätt ofta tänkt att man borde åka med de rosa bussarna. Är tillräckligt nyfiken, orädd och äventyrslysten för det.
    Det enda jag funderar på är hur funkar det då man behöver kissa och bajsa, för det behöver jag IBLAND ganska ofta :-D

    SvaraRadera