fredag 19 augusti 2011

Airhead

Tillbaka på jobbet. När jag kom in i hissen på kontoret blev jag stående en lång stund och bara stirrade på hissknapparna. Vilken våning jobbar jag på? 6:an? Kanske 8:an? Vem vet, inte jag. Jag kände mig lite vardags-edge och gissade helt enkelt på 6:an och kom upp till det som påstods vara min avdelning. Noterade att jag kände igen vissa av kollegorna vagt men kunde inte riktigt placera dem. Vad var det jag jobbade med? Smed? Optiker? Lokförare? Jag satte mig i närheten av en skylt som det stod mitt namn på och hoppades att ingen skulle tilltala mig och på så vis avslöja min förvirring. Det gick bra fram till lunch. Sen kom minnet så smått tillbaka, bit för bit.

Det var mycket, mycket märkligt att vara tillbaka på jobbet. Jag har aldrig tidigare varit på en semester där jag inte på flera veckor någon endaste gång tänkt på jobbet. Eller något privat problem hemma. Helt borkopplad och frånkopplad. Det var mycket skönt då. Nu är det knepigare och lite tungt.
Men det är det värt. 
Så sjukt värt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar