fredag 12 augusti 2011

Nytt ställe, nya utmaningar

Simmade lite med delfiner igar. I turkost 25gradigt vatten. Ville bara berätta det. Det var nice, om än lite, lite hetsigt. "-Masks on!!! Get in!!! Nooo, wait!!! Get out of the water!!! osv. Det var ett jädra simmande och klättrande i och ur båten och jag var helt slut efteråt. Och sjösjuk, givetvis. Det gjorde mig också lite osäker på om en heldags dyktur verkligen är helt genomarbetad idé... Dessutom (vilket egentligen ar den verkliga anledningen) är jag lite obekväm i situationen eftersom jag inte har dykt sedan 2004. Men man är ju ingen fegis (som bekant) så jag tvingade mig till att boka upp mig på en tvådyksutflykt på söndag ända. Får väl se hur det går.
Vi är nu allra längst upp på norra kusten av ön och har checkat in på ett nytt ställe. Har bor vi i Bungalows och även här är stranden bara ett stenkast bort (kanske inte mitt stenkast, men en normalatletisk killes stenkast i alla fall). Här ska vi vara de sista dagarna på resan och jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att avsluta hela spektaklet på än just här.

Nej, om jag skulle gå och äta lite vitlöksjätteräkor (troligtvis utrotningshotade) till lunch och sedan gå på min 1 timmes massage kanske? Ja, så får det nog bli.

Detta lidande, detta lidande.
Life is no pain today (eller "Leffe is not in Spain" som man ocksa skulle kunna uttrycka det).


1 kommentar:

  1. Ser fram emot att höra om dina äventyr i havsdjupet!

    SvaraRadera